Pages

Thursday, May 17, 2012

LADIES DAY OUT :)



Assalamua'laikum.
Alhamdulillah, seinfiniti syukur dipanjatkan kepada ALLAH SWT atas limpahan nikmat dan kurniaNYA yang  tidak pernah putus.Alhamdulillah, ALLAH masih mengizinkan kita meneruskan kembara kehidupan hingga ke saat ini. Tanpa rahmat dan izinNYA, mana mungkin kita mampu melakukannya.

Sahabat Nisa' Putrajaya yang dikasihi sekalian,

KAMI dengan sukacitanya ingin menjemput sahabat-sahabat ke Program LADIES DAY OUT yang akan berlangsung pada ketetapan sebagaimana berikut:


 TARIKH :20 Mei 2012 (AHAD)
MASA :8.30 PAGI - 12.00 TENGAHARI

TEMPAT :TAMAN BOTANI, PUTRAJAYA (bersebelahan dengan Putrajaya Seafood)

 

Mungkin ramai yang tertanya-tanya apakah program LADIES DAY OUT ini? InsyaAllah program ini bertujuan untuk menjalinkan ukhuwwah yang lebih erat di antara ahli-ahli Nisa Putrajaya. Selama ini, mungkin kita hanya hadir kuliah sahaja, tapi tak pernah kenal siapa ahli Nisa’ Putrajaya sebenarnya..

Dengan adanya program sebegini, InsyaAllah ikatan hati-hati ini akan bertambah erat dengan sakinah,mawaddah wa rahmah daripada Allah SWT..
Bak kata orang, tak kenal maka tak cinta :)


MAKAN SECARA POT LUCK

HADIAH MISTERI KEPADA AHLI YANG MENDAFTAR AWAL

TERHAD KEPADA 150 ORANG AHLI NISA PUTRAJAYA SAHAJA

Mohon sahabat-sahabat untuk memberi maklum balassebelum 18 MEI 2012atau sekiranya memerlukan maklumat lanjut,mohon hubungi sekretariat kami di talian 019-9138587 atau 0127399287

 
“Sesungguhnya di kalangan hamba-hamba Allah itu ada satu golongan, mereka bukan dari golongan para nabi ataupun syuhada’,tetapi para nabi dan syuhada’ mencemburui mereka,tempat mereka di sisi Allah s.w.t.Kata para sahabat,khabarkan kepada kami siapa mereka? Rasulullah S.A.W bersabda:”Mereka adalah satu kaum yang saling cinta-mencintai kerana Allah,bukan ada hubungan saudara-mara di kalangan mereka dan juga bukan kerana kepentingan.Demi Allah,di wajah mereka ada cahaya dan mereka di atas cahaya.Ketika manusia takut,mereka tidak takut.Ketika manusia bersedih,mereka tidak bersedih.Dan mereka berkata,sesungguhnya wali-wali Allah tidak takut dan tidak sedih.
( HR Abu Daud)


Di sekitar Arsy ada menara-menara dari cahaya. Di dalamnya ada orang-orang yang pakaiannya dari cahaya dan wajah-wajah mereka bercahaya. Mereka bukan para nabi atau syuhada’. Para nabi dan syuhada’ iri kepada mereka. Ketika ditanya para shahabat, Rasulullah menjawab, “Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai karena Allah, saling bersahabat karena Allah dan saling kunjung karena Allah.”
( HR Tirmizi)

Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)