Pages

Monday, January 25, 2010

REHLAH NISA' PUTRAJAYA 2010

Assalamua'laikum.. Apa khabar pengunjung blog Nisa' Putrajaya? Semoga sihat walafiat sentiasa, insya'ALLAH.


Alhamdulillah, pada 23 Januari 2010M, bersamaan dengan 7 Safar 1431H, Unit Sukan dan Rekreasi Nisa' Putrajaya telahpun berjaya melaksanakan aktiviti pertama bagi unit ini iaitu aktiviti santai ahli Nisa'..

Program rehlah ini telah diadakan di Taman Botani, Putrajaya.. Walaupun kehadiran peserta tidak ramai, tapi, kami berpuas hati kerana objektif sebenar program telah berjaya kami capai. Kuantiti tidak menjadi perkara utama. Insya'ALLAH, pada lain masa, kami yakin penyertaan akan lebih ramai lagi. (^_^)

Pada jam 830 pagi, ajk Nisa' Putrajaya berkumpul di kawasan parking Taman Botani. Subhanallah, begitu indah sekali. Dikelilingi pohon-pohon yang menghijau, udara yang nyaman.. Sememangnya mendamaikan hati. Kami memulakan langkah mencari tempat yang sesuai untuk mengalas parut sebelum memulakan aktiviti berbasikal seperti yang dirancang.
Persekitaran didalam Taman Botani amat mendamaikan. Langkah diteruskan.. Melintasi kawasan tumbuhan yang beraneka jenis, mengujakan kami. Subhanallah, sememangnya ciptaan ALLAH tiada bandingan. Pelbagai jenis tumbuhan menghiasi pandangan kami. Kemudian, kami memilih Taman Paku Pakis sebagai tempat persinggahan kami pada pagi tersebut.

Selesai menjamu selera, kami bergerak ke pejabat utama di Taman Botani. Urusan penyewaan basikal berlangsung di sini. Perasaan sukar digambarkan.. Dah lama tak naik basikal.. (^_^).. Alhamdulillah, ALLah masih beri peluang kepada kami. Tanpa melengahkan masa, kami meneruskan aktiviti. Hampir keseluruhan Taman Botani kami jelajahi.. (dengan berbasikal).. Subhanallah, memang aktiviti yang menyihatkan.. Berpeluh-peluh kayuh basikal turun naik bukit.. Penat, tapi berbaloi.. (^_^)


Setelah hampir sejam meneroka Taman Botani, kami memulangkan semula basikal yang disewa tadi.. Alhamdulillah, seronok sangat. Lebih-lebih lagi bila buat aktiviti dengan sahabat-sahabat, tak kering gusi. Dan masa yang ada juga digunakan sebaik mungkin. Bukan senang nak ada peluang macam ni.. (^_^)..

Lain masa, kita riadah sama-sama pulak ye? Jangan lupa daftar diri untuk jadi ahli Nisa'..
JOM JOIN NISA'....(^_~)
WASSALAM

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)