Pages

Wednesday, August 25, 2010

Mengejar malam yang lebih baik dari 1000 bulan


Assalamua'laikum sahabat Nisa' yang dikasihi kerana ALLAH sekalian.

Apa khabar iman kita hari ini? Semoga mekar subur sentiasa, insya'ALLAH.

Hari ini, kita telahpun melangkah ke 15 Ramadhan. Subhanallah, segala puji bagi ALLAH, Tuhan sekalian alam. Alhamdulillah, syukur kepadaNYA kerana masih sudi mengurniakan nikmat iman dan ISLAM kepada kita semua. Bertambah syukur kerana DIA masih sudi memberi ruang dan peluang kepada kita untuk beribadat kepadaNYA sehingga kesaat ini, berbekalkan nikmat kesihatan yang baik. Alhamdulillah.

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah, dan maha pengasih.

[1] Sesungguhnya Kami telah menurunkannya (Al Qur’an) pada malam kemuliaan. [2] Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? [3] Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan. [4] Pada malam itu turun malaikat-malaikat dan malaikat Jibril dengan izin Tuhannya untuk mengatur segala urusan. [5] Malam itu (penuh) kesejahteraan sampai terbit fajar.

- Surah Al Qadar: ayat 1 - 5]

Sahabat-sahabat sekalian, ALLAH telah berfirman bahawa dalam bulan Ramadhan, akan ada satu malam yang lebih baik dari 1000 bulan iaitu malam yang digelar malam Lailatul Qadar. Malam ini telah dijanjikan dengan pahala yang melimpah ruah. Amat rugi jika sekiranya kita tidak berusaha untuk merasai kemuliaan yang dijanjikan pada malam tersebut.

Ayuh, marilah sama-sama kita meningkat amalan kita. Sekarang Ramadhan berbaki 15 hari saja lagi. Rebut peluang yang ada. Ramadhan hanya datang sekali dalam setahun. Jom topup iman! Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya. ;)

Salam sayang dari kami, Nisa' Putrajaya.

Wassalam

* NISA' - PENGHUBUNG GENERASI MUDA *

Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)