Pages

Thursday, June 30, 2011

Dunia Hanya Persinggahan

Assalamua'laikum.



Apa khabar semuanya? Semoga dalam lindungan dan kasih sayang ALLAH sentiasa. Alhamdulillah, ALLAH masih izinkan kita semua meneruskan kehidupan hingga ke saat ini. ALhamdulillah, dikurniakan nikmat yang tak pernah berbelah bagi.

Hari ini, bertarikh 30 Jun 2011. Hari terakhir kita untuk bulan Jun. Dan esok merupakan hari terakhir kita didalam bulan Rejab yang mulia.

ALLAHU ALLAH.

Sekejap saja masa berlalu. Terlalu pantas. Apa yang telah berlaku, biarkanlah ia berlalu. Hari-hari yang bakal mendatang, hiasilah ia dengan amalan yang berterusan. Semoga ada ruang untuk kita semua, merasai keinsafan dan indahnya hidup dengan rasa bertuhan.

Semoga hari ini dan seterusnya, akan menjadi lebih baik dari hari-hari sebelumnya. (^_~).

Kami ingin sekali berkongsi satu lirik lagi, dari kumpulan As-Saufee.. Yang bertajuk Dunia. Lirik nasyid ini punya maksud yang tersirat. Mampu memberi kesan kepada kehidupan kita. Bahawa dunia hanyalah satu tempat persinggahan. Ia menyeru kita supaya tidak terkesan dengan dunia yang melalaikan.

Kebanyakan manusia tidak menyedari akan hakikat dunia yang hanya bersifat sementara. Tiada satupun yang kekal abadi, melainkan ALLAH yang maha esa. Ayuh, cambah iman. Sama-sama kita maknakan kehidupan.

*****

OH DUNIA HANYALAH PERSINGGAHAN

BAGI MUSAFIR BERKELANA MENCARI ARAH
PETUNJUK SERTA HIDAYAHNYA
DARI ALLAH YANG ESA



KE MANA PERGINYA
ARAH TUJUAN YG HAKIKI
JALAN YG LURUS ATAU JALAN YG BERLIKU
SEMUA ITU FITRAH AZALI
UNTUK INSAN INSANI




DUNIA HANYA SEMENTARA
AKHIRAT JUA MENENTUKAN
DUNIA HANYA PINJAMAN
BAGI ORANG YANG BERIMAN




KU BERSYUKUR ATAS RAHMAT MU
AMPUNI SEGALA DOSAKU
KUBERSERAH HANYA PADAMU
YA ALLAH KUPASRAH PADAMU
 
 
* NISA' - PENGHUBUNG GENERASI MUDA *

Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)