Pages

Friday, October 21, 2011

Berjual Beli dengan ALLAH

Assalamua'laikum.

Apa khabar sahabat-sahabat seperjuangan sekalian? Moga sihat iman dan badan. (^_~)



Alhamdulillah, segala puji hanya bagiNYA, yang paling layak menerima pujian. Tanpa izinNYA, kita takkan mampu berada ditahap ini, sehingga hari ni. Hidayah milik ALLAH. ALLAH yang berhak keatas setiap hambaNYA. Andai DIA tidak lagi mengizinkan hidayah itu bersama kita, PASTI kita tidak mampu memilikinya lagi.


ALLAHU RABBI.

Hakikat sebuah perjalanan kehidupan, jalan yang dilalui penuh berliku. Ya, kadang kala jalan itu lurus, senang dilalui. Tapi, ada masanya, jalan yang beranjau, bersimpang siur, harus kita lalui. Mampukah kita merentasinya seorang diri?

"Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu aku tunjukkan suatu perniagaan yang dapat menyelamatkanmu dari azab yang pedih? (yaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui. Niscaya Allah akan mengampuni dosa-dosamu dan memasukkanmu ke dalam jannah yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; dan (memasukkan kamu) ke tempat tinggal yang baik di dalam jannah 'Adn. Itulah keberuntungan yang besar. Dan (ada lagi) karunia yang lain yang kamu sukai (yaitu) pertolongan dari Allah dan kemenangan yang dekat (waktunya). Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang yang beriman. Hai orang-orang yang beriman, jadilah kamu penolong (agama) Allah sebagaimana Isa ibnu Maryam telah berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: "Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku (untuk menegakkan agama) Allah?" Pengikut-pengikut yang setia itu berkata: "Kamilah penolong-penolong agama Allah", lalu segolongan dari Bani Israil beriman dan segolongan lain kafir; maka Kami berikan kekuatan kepada orang-orang yang beriman terhadap musuh-musuh mereka, lalu mereka menjadi orang-orang yang menang." As-saff, ayat 10-14..

Renungan untuk kita bersama

* NISA' - PENGHUBUNG GENERASI MUDA *

Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)