Pages

Thursday, February 2, 2012

Kerana-Mu kami bertemu

Assalamua'laikum.

Apa khabar sahabat Nisa' Putrajaya yang dikasihi sekalian? Semoga dalam kalungan kesihatan yang baik hendaknya. Kami, alhamdulillah, sihat walafiat dengan izinNYA.

Semalam, 1 Feb 2012, merupakan hari cuti buat kami yang berada di Wilayah Persekutuan. bersempena dengan Hari Wilayah. Dan dengan izinNYA, Nisa' Putrajaya telah berjaya melangsungkan sebuah majlis ilmu yang bertempat di Surau Al-Falah, Fasa 3, Presint 9.

Alhamdulillah, penyertaan yang menggalakkan. Bukan sahaja penyertaan dari muslimat, malah juga ada penyertaan dari muslimin. Panel yang terlibat semalam ialah Ustaz Raihan, host Tv9. Moderator pula ialah Dr. Rosni. Gandingan yang mantop! Kedua-duanya menceriakan majlis dan banyak ilmu yang dikongsikan. Terima kasih kepada Dr. Rosni dan Ustaz Raihan.

Juga ada persembahan monolog serta alunan selawat beramai-ramai. Ini adalah slot untuk peserta muslimat sahaja. (^_~).

Majlis bermula jam 9.15 pagi dan berakhir sekitar jam 12.00 tengahari. Alhamdulillah, lafaz syukur yang tidak terhingga kepada-Nya yang telah melancarkan perjalanan majlis ilmu kali ini. Semoga lebih ramai yang akan hadir pada majlis yang seterusnya. (^_^)

Di sini kami kongsikan beberapa koleksi gambar sepanjang program semalam.



Ucapan alu-aluan oleh Pengerusi surau Al-Falah.


Para peserta sudah memenuhi ruang di dalam surau. Segala puji bagiNYA yang telah menghimpunkan hati-hati ini di dalam taman Syurga.


Para peserta khusyuk mendengar setiap patah yang disampaikan oleh panel.


Sesi monolog yang disampaikan oleh Cik Aishah sangat menyentuh hati.


Selesai program, semua dipersilakan makan. ^_^



Alhamdulillah, dah selesai. Semoga berjumpa lagi di lain masa.

Terima kasih yang tidak terhingga kami ucapkan kepada Pihak Jawatankuasa Surau Al-Falah, para peserta muslimin dan muslimat, dan kepada semua yang terlibat samada secara langsung atau secara tidak langsung. Semoga ALLAH melancarkan perjalanan dan pengurusan kita untuk program-program seterusnya.

wassalam
* NISA' - PENGHUBUNG GENERASI MUDA *

0 comments:

Post a Comment

Nisa' Connecting Youth.. =)